دامنه نوسان از ابتدا تا سرانجام اردیبهشت مثبت6 و منفی3 درصد می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، با تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت سهام شرکت ها از ابتدا تا انتها اردیبهشت ماه مثبت6 و منفی3 درصد می گردد.

دامنه نوسان از ابتدا تا سرانجام اردیبهشت مثبت6 و منفی3 درصد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا دامنه نوسان قیمت ها از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت 6 و منفی 3 درصد افزایش یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: پیشتر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می گردد و تا انتها اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم گیری می نماید.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، ابراز داشت: مقرر شد بازنگری به نحوی باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. در تغییراتی که صورت گرفت مجموع حجم معاملات در 5 روز از 5 درصد به 200 درصد افزایش یافت. البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی ماند، اما حجم مبنا در روز گره معادل یک سهم در نظر گرفته می گردد. همچنین هیات مدیره سازمان بورس تصویب کرد که برای فروش اوراق تبعی استفاده از رتبه بندی مجاز باشد.

دهقان دهنوی در انتها اعلام کرد: سازمان بورس برنامه های خود را برای تقویت تقاضا پیگیری نموده و ادامه می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1119

به "دامنه نوسان از ابتدا تا سرانجام اردیبهشت مثبت6 و منفی3 درصد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامنه نوسان از ابتدا تا سرانجام اردیبهشت مثبت6 و منفی3 درصد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید