خسارت 10 میلیاردی کرونا به واحدهای گردشگری و اقامتی رفسنجان

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران/کرمان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: کرونا تا به امروز 10 میلیارد تومان به واحدهای گردشگری و اقامتی شهرستان خسارت وارد نموده است.

خسارت 10 میلیاردی کرونا به واحدهای گردشگری و اقامتی رفسنجان

از سفر با تورهای پاتایا پاییز 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

حسن حسینی عصر امروز 30 مهر ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار سال جاری سازمان دنیای گردشگری گردشگری و توسعه روستایی است، اظهار کرد: در دو دهه اخیر گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه روستایی در اقصی نقاط دنیا و نظام های سیاسی گوناگون مورد استفاده نهاده شد.

وی اضافه کرد: شناسایی ظرفیت هایی روستایی شهرستان در زمینه گردشگری، یاری به رونق کسب و کارهای محلی و سنتی و صنایع دستی، صیانت از منابع فرهنگی شامل وضع قوانین و مقررات در توسعه و حفاظت از بناهای فرهنگی و گنجینه های سنتی بر اساس شناسایی و ثبت آیین ها و آداب و رسوم که تعدادی ثبت ملی شده و تعداد در دستور کار است از اهداف میراث فرهنگی است.

وی اعلام کرد: سال جاری سازمان دنیای گردشگری به خاطر شرایط ناشی از ویروس کرونا و خساراتی که کرونا به حوزه گردشگری وارد نموده است شعار سال را گردشگری و توسعه روستایی انتخاب نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان ادامه داد: انتخاب این شعار، تاکید مجددی برای تنوع بخشی به اقتصادهای روستایی است و در برنامه ریزی هایی که انجام می گردد گردشگری به عنوان بخشی از اقتصاد منطقه باید مدنظر باشد.

حسینی بیان کرد: در رفسنجان دو تیپ روستایی داریم که روستاهای دشت، کوهستانی و کوهپایه ای با اقلیم و فرهنگ خاص خود هستند که از ظرفیت های شهرستان است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اعلام تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روستایی، اعلام نمود: در شش ماهه نخست سال جاری 3 میلیارد و 295 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بخش حوزه گردشگری و صنایع دستی اعطاء شده است و در بخش گردشگری تسهیلات برای توسعه زیرساخت ها و تکمیل تاسیات جدید استفاده شده است که تا انتها سال این فرایند ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان با اشاره به این مطلب که کرونا به بخش گردشگری شهرستان آسیب های زیادی زده است، توضیح داد: در رفسنجان، کرونا 10 میلیارد تومان به واحدهای گردشگری و اقامتی خسارت وارد کرد ضمن اینکه از این فرصت جهت بروز رسانی، افزایش و ارتقای دانش این واحدها به وسیله فضای مجازی و برگزاری کارگاه های آموزشی اقدام شد.

حسینی اعلام کرد: 13 طرح کوچک و عظیم با مبلغ یکصد میلیارد تومان در حوزه گردشگری شهرستان از مجتمع های عظیم گردشگری تا واحدهای اقامتی و بوم گردی در روستاها شهرستان در دست احداث است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 770

به "خسارت 10 میلیاردی کرونا به واحدهای گردشگری و اقامتی رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 10 میلیاردی کرونا به واحدهای گردشگری و اقامتی رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید