خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ سرعت شیوع در ایالت لوئیزیانا سریع تر از تمام نقاط دنیا

به گزارش مجله گرگانلند، تهران - خبرنگاران - شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه اظهار داشت سرعت انتشار ویروس کرونا در ایالت لوئیزیانا در آمریکا سریع تر از هر نقطه دیگر در دنیا است بطوریکه می تواند این ایالت را در وضعیتی بدتر از ایتالیا و یا اسپانیا قرار دهد.

خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ سرعت شیوع در ایالت لوئیزیانا سریع تر از تمام نقاط دنیا

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، جان بل ادواردز فرماندار ایالت لوئیزیانا در مصاحبه با سی ان ان به صراحت گفت: شیوع ویروس کرونا در این ایالت نسبت به سایر نقاط دنیا بسیار سریع تر است.

وی اضافه نمود: این ایالت به فوریت می تواند در شرایطی همچون دو کشور اروپایی ایتالیا و اسپانیا از لحاظ شمار مبتلایان و جانباختگان به این ویروس گردد.

فرماندار ایالت لوئیزیانا ادامه داد: از سرعت شیوع این ویروس در این ایالت بسیار متعجب شده و فرمان درخانه ماندن را به ساکنان این ایالت صادر نموده است.

به گزارش سی ان ان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت لوئیزینا که در هفته گذشته حدود 130 مورد گزارش شده بود هم اکنون به یکهزار و 172 نفر رسیده است، 34 نفر نیز بر ابتلا به این ویروس دراین ایالت از آمریکا جان باخته اند.

شش ایالت دیگر آمریکا از شهروندان خود خواسته اند که برای قطع زنجیره انتقال کووید19 در خانه بمانند؛ اکنون شمار ایالت های آمریکا که این فرمان را صادر نموده اند به 15 ایالت رسیده است.

پیشتر 9 ایالت فرمان ماندن در خانه را صادر نموده بودند و این دستور برای دیگر ایالت ها از سه شنبه و برای ایالت هاوایی از چهارشنبه اجرایی می گردد که در این صورت شمار شهروندان آمریکایی خانه نشین به 138 میلیون نفر خواهد رسید.

آمریکا روز دوشنبه شاهد جان باختن بیش از یکصد نفر دیگر بر اثر کرونا بود که شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور را به 573 نفر رساند.

تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا بامداد سه شنبه تعداد کلی مبتلایان به کووید19 در آمریکا را 43 هزار و 963 نفر بیان کرد که نسبت به روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. براین اساس، در 24 ساعت گذشته بیش از 10 هزار و 600 مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا شناسایی شده است.

شیوع کرونا در ایالات متحده در چند روز اخیر به شدت افزایش یافته و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را مجبور به اعلام شرایط اضطراری و جنگی نموده است.

نوع برخورد دونالد ترامپ با شیوع کرونا و رسانه هایی که به بیان حقایق و واقعیت های معضل در آمریکا می پردازند، باعث روی گرداندن جمعی دیگر از هواداران او شده بطوری که بعضی تحلیل گران معتقدند این مسئله می تواند بخت ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو را بطور جدی به مخاطره بیاندازد.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 411

به "خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ سرعت شیوع در ایالت لوئیزیانا سریع تر از تمام نقاط دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ سرعت شیوع در ایالت لوئیزیانا سریع تر از تمام نقاط دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید