خبرنگاران معاون وزیر خارجه: ایران خواهان توسعه روابط همه جانبه با مالزی است

به گزارش مجله گرگانلند، تهران- خبرنگاران- سید رسول مهاجر معاون مالی وزارت امور خارجه در ملاقات با معاون وزیر امور خارجه مالزی تاکید نمود که تهران خواهان توسعه روابط همه جانبه با کوالالامپور است.

خبرنگاران معاون وزیر خارجه: ایران خواهان توسعه روابط همه جانبه با مالزی است

به گزارش سه شنبه شب خبرنگاران، داتو قمرالدین جعفر معاون وزیر امور خارجه مالزی که در یک سفر منطقه ای به تهران سفر نموده است، امروز با سید رسول مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ملاقات کرد.

مهاجر در این ملاقات با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با مالزی از جمله درخواست از دولت این کشور برای تسهیل روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین با پرداختن به حضور پیروز ایرانیان از جمله تجار و افراد تحصیلنموده و نخبه در این کشور، بر لزوم حل مسائل آنها از جمله ارائه خدمات بانکی و اقتصادی و همچنین حل مسائل کنسولی و نهایی سازی سریعتر اسناد قضائی میان دو کشور و انتقال محکومین تأکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه مالزی نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، هدف این سفر را توسعه روابط میان دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با از بین رفتن موانع از جمله کووید 19، شاهد توسعه روزافزون روابط میان دو کشور در بخش های مختلف بخصوص اقتصادی و تجاری و رفت و آمد مقام های عالیرتبه دو کشور در آینده نزدیک باشیم.

قمرالدین جعفر که در این سفر منطقه ای از ترکیه و قطر نیز بازدید نموده است، با مقام های وزارتخانه های صنعت، معدن، تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز ملاقات و درخصوص توسعه روابط در زمینه های تجاری و بهداشتی و سلامت بحث و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1082

به "خبرنگاران معاون وزیر خارجه: ایران خواهان توسعه روابط همه جانبه با مالزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر خارجه: ایران خواهان توسعه روابط همه جانبه با مالزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید