خبرنگاران فرماندار: خروج گندم از هشترود قاچاق محسوب می شود

به گزارش مجله گرگانلند، مراغه - خبرنگاران - فرماندار هشترود گفت: خروج گندم از شهرستان قاچاق محسوب شده و با متخلفان برابر قانون مبارزه با قاچاق برخورد خواهد شد.

خبرنگاران فرماندار: خروج گندم از هشترود قاچاق محسوب می شود

امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان اضافه نمود: خرید گندم تنها در سیلوها و مراکز معین شده از سوی جهاد کشاورزی مجاز بوده و حمل آن به سایر شهرستان ها ممنوع است.

وی اضافه نمود: برخی دلالان که با آغاز برداشت گندم در شهرستان فعال تر می شوند اقدام به خرید و انتقال گندم می کنند که با آنها برخورد خواهد شد و کشاورزان نیز باید محصول خود را به کنندگان مستقر در روستاهاف شهرها و یا کارخانه های آردسازی بفروشند.

امینیان با انتقاد از عملکرد اداره غله در هشترود گفت: متاسفانه سازمان غله استان مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت های شخصی و سلیقه ای کرده و با محروم نمودن چند سیلوی منطقه ازخرید گندم باعث آسیب های جبران ناپذیر به سرمایه گذاران ، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندم کار شهرستان شده است.

وی اضافه نمود: فرمانداری هشترود دراین راستا و برای رعایت حق و حقوق تولید کننده و مصرف کننده موضوع را از طریق مقامات استانی از جمله استاندار پیگیری کرده و می کند.

امینیان همچنین از کشف 1600 دستگاه اکسیژن سنج که توسط یک سوئدی در حال حمل بود خبرداد و گفت: فعلا نمونه مارک این اکسیژن سنج و قیمت در بازار موجود نیست و ارزش این محموله بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

وی گفت: نظارت سیستمی با راه اندازی سامانه های الکترونیکی از موثرترین راهکارها برای پیشگیری از قاچاق کالا و توزیع عادلانه آن است.

فرماندار شهرستان هشترود گفت: امروزه قاچاق کالا در کشور صدمات جبران ناپذیر به بدنه اقتصادی کشور و معیشت مردم وارد کرده و موجب جولان دلالان در جامعه شده است که راه اندازی سامانه برای کالاهای اساسی می تواند در این امر مفید و کارساز باشد.

تشدید نظارت ها و ایجاد سامانه های الکترونیکی جامع انبارها، نهاده های دامی و کشاورزی، سوخت، برق دارنمودن چاه های کشاورزی، ساماندهی تولید ارز دیجیتال، تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی و نظارت دقیق بر بازار و شناسنامه دارکردن لوازم خانگی و دام های سنگین شهرستان از جمله بحث های طرح شده در این جلسه بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 657

به "خبرنگاران فرماندار: خروج گندم از هشترود قاچاق محسوب می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: خروج گندم از هشترود قاچاق محسوب می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید