خبرنگاران آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

به گزارش مجله گرگانلند، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی استان، از روز پنجشنبه بیست و یکم فروردین ماه افتتاح شد و به طور رسمی آغاز به کار کرد.

خبرنگاران آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، حسین کلانتری روز پنجشنبه در در حاشیه این آئین گفت: ایجاد آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا از اولویت ها و نیازهای ضروری استان بود که به عنوان دغدغه ای مهم در دستور کار متولیان امر در استان نهاده شد.

وی اضافه نمود: هم اینک این آزمایشگاه در مساحتی افزون بر 120 متر مربع با مجهز شدن به امکانات و تجهیزات ایمنی از قبیل هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.

کلانتری بیان نمود: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و کوشش می گردد تا در گام های بعدی با امکانات روز مجهز گردد.

وی مطرح نمود: با شروع به کار این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استان ها از جمله تهران و فارس کاهش می یابد و از این پس نمونه ها به سایر استان ها ارسال نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این روزها همچنین بیمارستان شهید جلیل یاسوج به دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی دیگر مجهز شد.

وی تاکید نمود: کوشش بر این است که سایر نیازمندی ها و کمبودهای احتاقتصادی در این حوزه برای مراکز درمانی سراسر استان نیز به سرعت مرتفع گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: منابع اقتصادی آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در یاسوج با همکاری نماینده منتخب مردم در شهرستان های بویراحمد و دنا و رئیس هیات عامل ایمیدرو تامین شد.

پرویز یزدان پناه اضافه نمود: 20 میلیارد ریال هزینه این آزمایشگاه بوده و در آن چهار نیروی هیات علمی و چهار کارشناس مجرب ارائه خدمت می نمایند.

وی بیان نمود: تشخیص بیماری های ویروس شناسی از روش (realtimePCR) انجام می گردد و مقرر شده نتایج نمونه ها در فاصله زمانی 12 تا 18 ساعت آماده و اعلام گردد.

یزدان پناه تصزیح کرد: روزانه تعداد 50 نمونه آزمایشگاهی پذیرش می گردد و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به 100 نمونه افزایش خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این آزمایشگاه به 2 هزار کیت تشخیص کرونا تجهیز شده است.

وی اضافه نمود: 50 تست کرونا در اختیار این آزمایشگاه نهاده شد و برای آنالیز صحت و دقت نتایج آنها به انستیتو پاستور تهران ارسال و تایید شد.

یزدان پناه توضیح داد: تا به امروز سه هزار تست کرونا از افراد در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته که یعنی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 450 تست انجام داده است.

یزدان پناه مطرح نمود: اولویت اصلی سازمان بهداشت جهانی و به تبع آن وزارت بهداشت بیماریابی است که در این خصوص افراد با علائم بالینی، مسافران، خانواده و اطرافیان بیمار (از موارد پرخطر بی علامت محسوب می شدند) تحت آزمایش های تشخیص کرونا نهاده شده اند.

وی ابراز داشت: هم اینک نیز تمام نیروهای بهداشتی در سراسر استان فعال هستند و کوشش بر این است که آمار نمونه گیری افزایش یابد.

این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی شده است.

یزدان پناه بیان نمود: آنالیز ها نشان می دهد که 90 درصد افراد مبتلا به کرونا در استان از خوشه های قدیمی بوده اند.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 210 بیمار رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نموده است که از روز گذشته تا امروز 21 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 1634 بیمار جدید مبتلا بهویروس کرونا در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کرونایی در کشور به 66220 نفر رسید.

در طول 24 ساعت گذشته، 117 بیمار ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تا به امروز 4110 نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

فرایند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا به امروز 32309 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و 3918 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا به امروز 231 هزار و 393 آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور صورت گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 455

به "خبرنگاران آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشگاه ویروس شناسی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید