تیم پزشکی چین برای مقابله با کرونا وارد ازبکستان شد

به گزارش مجله گرگانلند، یک تیم پزشکی از کشور چین وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد تا به تلاش های جاری دولت ازبکستان در مبارزه با ویروس کرونا یاری رساند.

تیم پزشکی چین برای مقابله با کرونا وارد ازبکستان شد

م 15 نفری همچنین اقلام پزشکی و بهداشتی اهدایی استان جیانگجی (Jiangxi) شامل ماسک های محافظتی، دستگاه های کمک تنفسی و لباس های محافظ پزشکی و کیت های تست کرونا و برخی اقلام دیگر را با خود به تاشکند بردند.

کارشناسان این تیم پزشکی متخصصان زمینه های گوناگون از جمله ویروس شناسی، شیوع شناسی، طب سنتی چینی، مراقبت های ویژه بیمارستانی و کنترل عفونت بیمارستانی از چندین بیمارستان در استان جیانگجی در شرق چین هستند.

لو لیشنگ سرپرست این گروه پزشکی گفت که همه اعضای گروه تجربه دست اول در زمینه مبارزه با کرونا را دارند و تجربیات چین در زمینه مبارزه با کرونا را با پزشکان ازبکستان به اشتراک می گذارند و همچنین آموزش هایی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا، تشخیص و درمان این بیماری ارائه خواهند داد. این تیم پزشکی همچنین خدمات پزشکی به چینی های مقیم ازبکستان ارائه خواهد داد.

بر اساس تازه ترین آمار رسمی وزارت بهداشت ازبکستان، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور آسیای میانه به یک هزار و 490 نفر رسیده و 194 نفر نیز بطور کامل بهبود یافته و پنج تن نیز جان خود را از دست داده اند. قوانین قرنطینه و محدودیت های رفت و آمد در تمام شهرهای بزرگ از جمله تاشکند اجرا می شود.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 482

به "تیم پزشکی چین برای مقابله با کرونا وارد ازبکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم پزشکی چین برای مقابله با کرونا وارد ازبکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید