تاکید بر عدم مشروعیت جنگ طالبان در سفر محب به جنوب افغانستان

به گزارش مجله گرگانلند، مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست امنیتی در ولایت پکتیا گفت که کشورهای اسلامی مشروعیت جنگ طالبان در این کشور از بین رفته است.

تاکید بر عدم مشروعیت جنگ طالبان در سفر محب به جنوب افغانستان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر به پکتیا با مقامات بلندپایه ولایت های جنوبی افغانستان نشست امنیتی برگزار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در این نشست امنیتی تاکید کرد که جنگ طالبان در افغانستان مشروعیت خود را از دست داده است و کشورهای اسلامی نیز آن را نادرست می دانند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، در این سفر مسعود اندرابی وزیر کشور، محمد یاسین ضیا رئیس ستاد ارتش، شمیم کتوازی رئیس اداره ارگان های محلی، ژنرال نظرعلی واحدی معاون ولایتی امنیت ملی و تعدادی دیگر از مقامات دولتی، حمدالله محب را همراهی می کنند.

عبدالحفیظ منصور عضو تیم مذاکره کننده افغانستان نیز به تازگی اظهارداشت که این تیم تصمیم گرفته تا پیش از مذاکره درباره دیگر موضوعات با طالبان درباره مشروعیت جنگ جاری با این گروه مذاکره کند.

وی افزود: پیش از هر چیز دیگری باید ابتدا موضوع جنگ و صلح براساس دین روشن شود و تا زمانی که این موضوع مشخص نشود مذاکرات صلح به نتیجه نخواهند رسید.

از سوی دیگر، طالبان نیز تاکید کرده است که دولت افغانستان نفس های آخر خود را می کشد، برگ های برنده خود را از دست داده است و برای کارشکنی و تخریب فرایند صلح تلاش می کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 950

به "تاکید بر عدم مشروعیت جنگ طالبان در سفر محب به جنوب افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر عدم مشروعیت جنگ طالبان در سفر محب به جنوب افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید