آنالیز شرایط تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در کمیسیون فرهنگی

به گزارش مجله گرگانلند، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه کمیته تربیت بدنی این کمیسیون با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برای آنالیز شرایط تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال اطلاع داد.

آنالیز شرایط تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در کمیسیون فرهنگی

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات اخیر در فوتبال یادآور شد: در این جلسه آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره تیم ملی گفت که انتظار افکار عمومی بعد از کیروش این بوده که مربی قابل و قدری برای تیم ملی انتخاب گردد. بر همین اساس با ویلموتس قراردادی به مبلغ دو میلیون و 400 هزار یورو بستیم که این قرارداد به صورت شفاف در سفارت ایران در بلژیک و با حضور سفیر منعقد شد. اگرچه بهتر بود که قرارداد در ایران بسته می شد و این پول هم از منابع داخلی باشگاه بوده نه بودجه عمومی.

وی اضافه نمود: آقای سلطانی فر نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه زیادی به تیم باشگاهی استقلال اجرا شده مبلغ قرارداد استراماچونی را 750 هزار یورو بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به دغدغه های نمایندگان درباره تیم ملی فوتبال و همچنین تیم باشگاهی استقلال گفت: یکی از نکات مورد توجه نمایندگان این بود که علت انعقاد قرارداد با سرمربی تیم ملی در بلژیک چه بوده، چه کسانی به نمایندگی از فدراسیون حضور داشتند. سوابق مربیگری وی و شاخصه انتخاب او چه بوده و آیا در قرارداد او برای جلوگیری از پراخت غرامت و خسارت اقدامات لازم اجرا شده یا نه و در صورت فسخ قرارداد و ادعای غرامت چه میزان باید پرداخت گردد.

ذوالقدر یادآور شد عدم شفافیت در قراردادهای سرمربیان خارجی فوتبال ایران، عدم پاسخگویی فدراسیون فوتبال به نهادهای نظارتی و انتخابی، معین تکلیف شرایط دولتی بودن یا غیر دولتی بودن فدراسیون فوتبال، علت عدم استفاده از مدیران پیروز فوتبالی مثل دادکان و صفایی فراهانی از دیگر موارد مورد تاکید نمایندگان در این جلسه بود.

به گفته ذوالقدر، قرار است وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قراردادهای سرمربی تیم ملی فوتبال و تیم باشگاهی استقلال را برای آنالیز به کمیسیون فرهنگی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 119

به "آنالیز شرایط تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در کمیسیون فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در کمیسیون فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید