آنالیز درخواست&zwnjهای خون 50 مرکز درمانی

به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت 50 واحد بانک خون در مراکز درمانی زیر ذره بین کارشناسان و ناظران انتقال خون استان تهران در حوزه مصرف خون بیمار نهاده شد.

آنالیز درخواست&zwnjهای خون 50 مرکز درمانی

به گزارش انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: با وجود افزایش 89 درصدی عمل های غیر اورژانسی جراحی سزارین در تاریخ 99/9/9، کارشناسان حوزه نظارت بر مصرف خون بیمار در بازدیدهای ویژه و سرزده از بیمارستان های خصوصی، در جریان فرایند دقیق و میزان مصارف خون برای بیماران قرار دریافتد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای ماده 12 اساس نامه سازمان انتقال خون ایران مبنی بر جلوگیری از فعالیت بانک خون های بیمارستانی در صورت عدم رعایت مفاد آیین نامه، از حوزه برنامه ریزی و نظارت بیمارستانی مصرف خون بیمار در انتقال خون استان تهران خواستیم که به صورت حضوری و تلفنی، تمام درخواست های خون مراکز درمانی را تحت نظر داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: به دلیل وظیفه ذاتی و رسالت اصلی ما در راستای صیانت از خون های اهدایی مردم و مصرف بهینه در بیمارستان ها، این بازرسی ها صورت گرفت که خوشبختانه با وجود افزایش سزارین های غیر اورژانسی در تاریخ نهم آذر، هیچ گزارشی از افزایش درخواست بیمارستان ها برای دریافت فراورده های خونی نداریم.

وی ادامه داد: در صورت رزرو یا مصرف خون در سزارین های غیر اورژانسی و برای جلوگیری از فرهنگ اشتباه و پر خطر سزارین های تقویمی، مطابق آیین نامه فعالیت بانک خون بیمارستانی با مرکز درمانی برخورد خواهد شد و سازمان انتقال خون بلافاصله از ادامه فعالیت واحد متخلف مربوطه جلوگیری کرده و مراتب را به مراجع ذیصلاح قانونی اعلام می نماید.

مهدی زاده، هدف از این بازدید ها را جلوگیری از هرگونه رزرو و یا مصرف خون در اعمال سزارین الکتیو (غیر اورژانسی) بیان کرد و گفت: همکاران ما با دقت کامل، درخواست های خون 50 مرکز درمانی نهم آذر را مورد آنالیز قرار داده اند و چنانچه مرکز درمانی درخواستی از این شکل را به ثبت رسانده باشد، گزارش به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال و مجازات مصوب که جلوگیری از ادامه فعالیت بانک خون بیمارستان است، اعمال می گردد که خوشبختانه تا این لحظه حتی یک مورد اینچنینی هم مشاهده نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 865

به "آنالیز درخواست&zwnjهای خون 50 مرکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز درخواست&zwnjهای خون 50 مرکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید