انتقاد ظریف از اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش مجله گرگانلند، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از فریبکاری تازه آمریکا در تشدید تروریسم مالی علیه مردم عادی ایران انتقاد کرد.

انتقاد ظریف از اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا

ایسنا نوشت: محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برخلاف ادعاهای فریبکارانه، مقررات جدید ایالات متحده، تروریسم مالی علیه مردم عادی ایران را تشدید می نماید. پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، پیش تر این توهم را بر زبان آورده است که مردم ایران اگر می خواهند چیزی برای خوردن داشته باشند، باید در برابر ایالات متحده تسلیم شوند. اکنون، وزارت خزانه داری آمریکا، نه فقط غذا، بلکه واردات دارو توسط ما را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته، با صدور بیانیه ای اظهار داشت که مکانیزم جدیدی برای تسهیل صادرات مواد غذایی و دارو به ایران ایجاد نموده است. این وزارتخانه با تکرار ادعای کوشش های دولت این کشور برای منزوی کردن جمهوری اسلامی اظهار داشت که از این طریق، راهی برای تضمین تداوم ارسال یاری های بشردوستانه به ایران ایجاد نموده است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این مکانیزم به جامعه بین المللی یاری می نماید تا به دادوستد برای حمایت از مردم ایران ادامه دهد؛ بدون آنکه سرمایه های مربوط به آن به دست دولت ایران بیفتد.

با این حال بسیاری از کارشناسانی که سابقه همکاری با دولت های مختلف آمریکا در زمینه تحریم ایران را داشته اند، می گویند که مکانیزم جدید موسوم به شفاف سازی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا برای ایران اعلام شد، بیش از آنکه در راستای تسهیل مبادلات بشردوستانه صادرات غذا و دارو به ایران باشد، به عنوان مکانیزمی برای جمع آوری اطلاعات برای دولت عمل خواهد نمود تا از این طریق بتواند زمینه را برای اعمال تحریم های جدیدتر فراهم کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 22

به "انتقاد ظریف از اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ظریف از اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید