افغانستان، تیم عبدالله: مواضع خود را درباره کودتای تقلبی تا ساعتی دیگر اعلام می کنیم

به گزارش مجله گرگانلند، سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان در واکنش به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهارداشت که تا ساعتی دیگر مواضع عبدالله در برابر کودتای تقلب اعلام خواهد شد.

افغانستان، تیم عبدالله: مواضع خود را درباره کودتای تقلبی تا ساعتی دیگر اعلام می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان بیان کرد که تیم ثبات و همگرایی برای شفافیت و اعتبار بخشیدن به فرایند انتخابات افغانستان کوشش کرد اما پایان کودتای تقلب صورت گرفت.

وی در فیسبوکش نوشت: تا ساعاتی دیگر دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان و رهبر ثبات و همگرایی با حضور رهبران این جریان موضع گیری خود را در برابر کوتادی تقلبی اعلان می نماید.

رحیمی اظهار داشت که کمیسیون انتخابات افغانستان کودتای تقلب را با وجود مخالفت نهادهای ناظر و کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان انجام داد.

سخنگوی عبدالله تاکید نمود که رهبر تیم ثبات و همگرایی در نشستی با مردود دانستن نتیجه انتخابات به مردم افغانستان اطمینان می دهد که از آرای پاک آنها دفاع کند.

وی توضیح داد که در این اعلام مواضع، زمان اعلام حکومت مشروع تیم ثبات و همگرایی را برای مردم افغانستان اعلام خواهد نمود.

کمیسیون انتخابات افغانستان پس از گذشت نزدیک بیش از چهار و نیم ماه از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پایان اشرف غنی را رئیس جمهور منتخب بیان کرد.

بعضی از سیاسیون و حامیان تیم ثبات و همگرایی پیش از این اعلام نموده بودند که اگر نتیجه نهایی انتخابات با تقلب همراه باشد، حکومت موازی به رهبری عبدالله تشکیل می دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 295

به "افغانستان، تیم عبدالله: مواضع خود را درباره کودتای تقلبی تا ساعتی دیگر اعلام می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، تیم عبدالله: مواضع خود را درباره کودتای تقلبی تا ساعتی دیگر اعلام می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید