افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در برزیل

به گزارش مجله گرگانلند، رشد فزاینده موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در برزیل موجب تشدید فشارها بر رئیس جمهور پوپولیست این کشور شده است.

افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت بهداشت برزیل اعلام نموده است که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه به بیش از 100158 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تشدید ابعاد شیوع ویروس کرونا در حال تبدیل به یک بحران سیاسی برای جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل است.

این در حالی است که بیش از 2777 نفر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، آن هم یک روز پس از آنکه آمار تلفات کرونا در برزیل از مرز 300 هزار نفر گذشته و این کشور همچنان پس از آمریکا دومین آمار بالای تلفات ناشی از بحران کرونا را دارد.

وزارت بهداشت برزیل همچنین اعلام نموده است که در روز آدینه نیز بیش از 3650 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از 84 هزار نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

مخالفت رئیس جمهور برزیل با اعمال تدابیر سختگیرانه و قرنطینه ای، تاثیر منفی زیادی بر فرایند مقابله با ویروس کرونا در این کشور داشته است. بولسونارو رئیس جمهور برزیل بارها با اجرای تدابیر محدودکننده برای مقابله با ویروس کرونا مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مخالفت نموده است.

تا به امروز حدود 10.6 میلیون نفر از جمعیت 212 میلیون نفری برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که تا به امروز تنها 3 درصد جمعیت این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به نظر می رسد شرایط در برزیل روز به روز بدتر می گردد. پیدایش و گسترش گونه های جدیدی از ویروس کرونا موجب وخامت اوضاع شده است.

طی دو هفته گذشته برزیل با بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده است. در 5 هفته اخیر تعداد تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در برزیل به بیش از 1000 نفر در روز رسیده است.

در حالی که جمعیت برزیل بیش از 210 میلیون نفر است ولی تا به امروز کمتر از 7.5 میلیون نفر در برابر این ویروس واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1040

به "افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید