استقرار نیروهای گارد ملی و فدرال در ویسکانسین

به گزارش مجله گرگانلند، مقامات کاخ سفید اعلام کردند برای مقابله با آشوب های چند روز اخیر شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین بیش از 1200 نیروی گارد ملی و فدرال در این شهر مستقر شده اند.

استقرار نیروهای گارد ملی و فدرال در ویسکانسین

به نقل از اسپوتنیک، کیلی مک اننی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید از استقرار نیرو های گارد ملی و فدرال در شهر کنوشای ایالت ویسکانسین اطلاع داد. به گفته او دولت ترامپ تقریبا 1000 سرباز گارد ملی و حدود 200 نیروی اجرایی فدرال از جمله نیرو های اف بی آی و مارشال های آمریکا را به ایالت ویسکانسین اعزام نموده تا به سرکوب ناآرامی هایی که پس از تیراندازی به یک جوان سیاه پوست در این شهر به راه افتاده است، یاری نمایند.

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا اعلام نموده بود که بیش از 200 نیروی فدرال به دلیل اعتراضات مردم به کنوشا اعزام شده اند. سخنگوی این وزارتخانه چهارشنبه در این خصوص گفت بیش از 200 نیروی فدرال برای یاری به نیرو های انتظامی محلی به منظور مقابله با شورش ها و ناآرامی ها اعزام شده اند.

فرماندار ویسکانسین پس از آنکه روز سه شنبه شرایط اضطراری گفت یاری نیرو های فدرال را در مهار ناآرامی های کنوشا پذیرفت.

شهر کنوشا از 24 اوت شاهد اعتراضات بسیار خشونت آمیز است. پس از آنکه ویدئوی شلیک افسر پلیس به یک جوان سیاه پوست در رسانه های اجتماعی منتشر شد اعتراضات به شکل بسیار خشونت آمیز و در مواردی مسلحانه در این شهر به راه افتاد. آشوبگران ساختمان ها و وسایل نقلیه را به آتش کشیدند، پنجره ها را شکستند، فروشگاه ها را به غارت بردند و با پلیس به شدت درگیر شدند. در جریان این اعتراضات دو نفر کشته و چند نفری نیز زخمی شده اند.

روز یکشنبه پلیس کنوشا در ویسکانسین به سوی یک جوان سیاه پوست 29 ساله با نام جیکوب بلیک از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود چندین بار شلیک کرد. آخرین اخبار از شرایط سلامت این جوان سیاه پوست حاکی از آن است که او برای همواره فلج شده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 696

به "استقرار نیروهای گارد ملی و فدرال در ویسکانسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار نیروهای گارد ملی و فدرال در ویسکانسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید