استاندار بیروت: قربانیان حادثه انفجار افزایش یافت

به گزارش مجله گرگانلند، استاندار بیروت از افزایش شمار قربانیان حادثه انفجار سه شنبه گذشته بندرگاه پایتخت لبنان به 220 کشته اطلاع داد.

استاندار بیروت: قربانیان حادثه انفجار افزایش یافت

مروان عبود روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه مصری صدی البلد که در بعضی رسانه های منطقه بازتاب یافت، گفت: شمار قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت تا به امروز به 220 تَن افزایش یافته است.

پیش از این وزارت بهداشت لبنان، شمار کشته های انفجار بیروت را 158 تن و شمار زخمی را 6 هزار تن اعلام نموده بود.

وی با اعتراض به تظاهرات دیشب در بیروت که به درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی لبنان منجر شد، اضافه نمود: این شورش ها بقیه آنچه را که توسط انفجار بندر بیروت نابود نشده بود را از بین برد.

استاندار بیروت با اشاره به اینکه پس از یکسری آتش سوزی در پی شورش های دیشب، آرامش به بیروت بازگشته است، گفت: مهلت پنج روزه برای تحقیقات انفجار بندر بیروت تمام نشده و هنوز یک روز و نیم دیگر به انتها این مهلت باقی مانده تا نتایج تحقیقات اعلام گردد.

عبود بیان نمود: خسارت های مستقیم ناشی از انفجار بیروت بین سه تا پنج میلیون دلار بر آورد شده، اما خسارت های غیر مستقیم آن به 10 میلیارد دلار هم می رسد و تا چند سال دیگر قابل جبران نخواهد بود و فقدان بسیاری از مزایای مالی در لبنان نمایان خواهد شد.

وی درباره ذخایر گندم هم گفت: این انفجار سیلوی گندم را بطور کامل نابود نموده و به جز مقدار اندکی از این محصول، در نانوایی ها وجود ندارد و این کفاف یک یا دو ماه کشور را خواهد داد.

استاندار بیروت اضافه نمود: عربستان قول داده که غلات لبنان را تامین کند و سایر کشورها نیز وعده داده اند که این کار را به وسیله بنادر دیگر لبنان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه انفجار بندر بیروت به نیمی از خانه های محلات پایتخت لبنان خسارت وارد نموده است، افزود: حدود 40 هزار خانه در پایتخت خسارت دیده اند که بازسازی آن ها به حدود یکسال و نیم زمان احتیاج دارد.

عبود با اشاره به اینکه بعضی از خانواده ها برای زندگی با اقوام خود به خارج بیروت از این شهر عزیمت نموده اند، اضافه نمود: بعضی از خانواده ها نیز تا به امروز در بخش های مناسب این خانه ها ساکن شده اند.

عصر سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، شمار زیادی کشته و زخمی شدند .

کشورهای مختلف دنیا روز چهارشنبه با ارسال پیغام هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای یاری به این کشور اعلام کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 659

به "استاندار بیروت: قربانیان حادثه انفجار افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار بیروت: قربانیان حادثه انفجار افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید