آیا بیماران قلبی واکسن کرونا بزنند

به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت بیماران قلبی با خیال آسوده می توانند واکسن کرونا را تزریق نمایند و مسئله ای برای آنها ایجاد نمی گردد.

آیا بیماران قلبی واکسن کرونا بزنند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آریا بیشتر بدانید.

به گزارش ایسنا، فریدون نوحی روز یکشنبه اضافه نمود: بیماران قلبی همچون سایر افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت، کلیه و فشار خون دارند، باید سریعتر در برابر کرونا واکسینه شوند و عارضه ای حاد در آنها بوجود نخواهد آمد.

وی گفت: شاید مهمترین عارضه ای که بیماران قلبی در خصوص تزریق واکسن کرونا نگران آن هستند، خطر بروز لخته خون است که جای نگرانی نیست و مسئله ای در این بیماران بوجود نمی آید. جهش ویروس کرونا درحال حاضر خطر عارضه های قلبی را افزایش داده و تسریع در فرایند واکسیناسیون به ویژه برای بیماری زمینه ای باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این پزشک، ویروس کرونا با آسیب به عروق بدن در تمام سیستم های حیاتی پخش می گردد و سیستم ایمنی را فوق فعال می نماید و مکانیسم ایمنی به وسیله خود ایمنی بیش فعال شده و باعث ایجاد التهاب در تمام بافت ها می گردد.

نوحی توضیح داد: تزریق این واکسن برای بیماران مبتلا به مسائل قلبی عروقی ضرورت دارد و الزاما از ابتلا به عفونت کووید 19 پیشگیری نکرده اما احتمال بیماری شدید، احتیاج به بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش می دهد. این عفونت از روش های مختلفی قلب را تحت تاثیر قرار داده که یکی از آن ها التهاب مستقیم قلب است.

نوحی اضافه نمود: افرادی که بیماری قلبی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند و ویروس هم می تواند در کسانی که بیماری قلبی ندارند، بیماری قلبی ایجاد کند، زیرا که التهاب می تواند باعث لخته در عضله قلبی شده و نارسایی قلبی به همراه داشته باشد، بنابراین واکسیناسیون این بیماران علیه کرونا لازم است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1224

به "آیا بیماران قلبی واکسن کرونا بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بیماران قلبی واکسن کرونا بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید