آب استخر ناقل ویروس کروناست؟

به گزارش مجله گرگانلند، شنا کردن در استخری که در آن از کلر استفاده شده امن است، اما باید به یاد داشت در استخرها احتمال انتقال ویروس از فرد مبتلا، به وسیله عطسه و سرفه، وجود دارد.

آب استخر ناقل ویروس کروناست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، آب اغلب استخرها دارای کلر است. کلر ماده ای شیمیایی است که ویروس ها را می کشد. به همین دلیل شنا کردن در استخری که در آن از کلر استفاده شده است باید امن باشد.

با این همه احتمال انتقال ویروس کرونا از فرد مبتلا در رختکن یا در محل در صورت دست زدن به سطوح آلوده مانند دستگیره درها وجود دارد.

همچنین در چنین اماکنی احتمال انتقال ویروس از فرد مبتلا با عطسه و سرفه در صورت تماس نزدیک وجود دارد.

  • استاندارد میزان کلر در آب استخر

شکی نیست که برای تمیز و سالم نگه داشتن استخرها باید قدم هایی برداشته گردد. برای آن که آب شفاف و سالم باشد باید سطح PH آب اندازه گیری گردد و میزان کلر موجود از استخر از حد خاصی بیشتر نگردد. مقدار ایمن PH آب استخر 6.5 تا 7.8 است و کلر در آب استخر حداکثر باید 3.5 میلی گرم بر لیتر باشد.

  • ضررهای کلر

با وجود آن که کلر در یک قرن اخیر به دلیل ویژگی ضد میکروب بودن آن بسیار مورد توجه گرفته، اما امروزه ثابت شده برای سلامت افراد خطرناک است. رایج ترین عوارض آب استخر به این توضیح است:

  • ایجاد مسائل تنفسی

سیستم تنفس بدن در مقابل کلر بیشترین آسیب پذیری را دارد. بسیاری از موردهای پزشکی که در معرض آب استخر بوده اند گزارش نموده اند که از بخاری که از آب استخر متصاعد می شده احساس خفگی نموده اند. در موارد نادرتر افراد دچار اپی گلوتیت (التهاب اپی گلوت) شده اند. غضروف اپی گلوت در راه هوایی پشت زبان قرار گرفته است و التهاب آن می تواند موجب سختی در بلعیدن و گرفتگی صدا گردد.

  • خشک شدن و حساسیت پوست بدن

کلر موجود در آب استخر دلیل ایجاد حساسیت پوستی در افرادی است که مرتب در معرض آن قرار می گیرند. کلر آب استخر ممکن است موجب خشکی پوست، راش پوستی و عفونت گردد.

  • عفونت و قرمزی چشم

ناراحتی چشم ها بعد از شنا کردن یکی از رایج ترین شکایت های شناگران است. این افراد بعد از شنا در آب استخر دچار سوزش و اشک ریختن از چشم شده اند. بیش از یک سوم مسائلی که کلر استخر ایجاد می نماید مربوط به چشم هاست.

  • خشکی و بدحالت شدن موی سر

کلر چربی های طبیعی مو و پوست سر را از بین می برد و باعث می گردد موهای سر خشک، شکننده و بدحالت شوند. با این حال تماس کلر آب استخر باعث ریزش موی سر نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 386

به "آب استخر ناقل ویروس کروناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب استخر ناقل ویروس کروناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید