همه چیز درباره اسوان مصر

به گزارش مجله گرگانلند، اسوان یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای مصر است که حتماً باید در برنامه سفرتان به این کشور قرار دهید. اسوان در جنوب مصر واقع شده و یکی از مقاصد محبوب گردشگری در این کشور محسوب می شود.

همه چیز درباره اسوان مصر

اگر علاقمند به سفر با تیم باتجربه بالای مسافرتی هستید با رهتورز همراه شوید، با مجری مستقیم تور مصر از اهرام ثلاثه دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

معرفی اسوان

اسوان در کناره رود نیل واقع شده و دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک است. این شهر باستانی دارای تاریخی طولانی است و از دیرباز به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری و فرهنگی مصر شناخته می شده است.

جاذبه های گردشگری متعددی در اسوان وجود دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به معابد باستانی، موزه ها، بازارهای سنتی، نیل و البته سد اسوان اشاره کرد. علاوه بر این ها، طبیعت بکر و دیدنی اسوان نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شهر به شمار می رود.

در ادامه قصد داریم تمامی جزئیات مربوط به سفر به اسوان را برایتان توضیح دهیم تا بتوانید سفری خاطره انگیز به این شهر زیبا داشته باشید.

تاریخچه اسوان

اسوان یکی از قدیمی ترین شهرهای مصر به شمار می رود که تاریخ آن به بیش از 2000 سال قبل از میلاد بازمی گردد. در دوران باستان، اسوان به عنوان مرکزی برای تجارت عاج شناخته می شد و اهمیت زیادی داشت.

همچنین بقایایی از تمدن قدیم مصر در اسوان یافت شده است. از جمله معبدی متعلق به دوران پادشاهی مصر باستان در این شهر وجود دارد.

پس از فتح مصر توسط اسکندر مقدونی، اسوان تبدیل به پایگاهی نظامی شد. در دوران امپراطوری روم نیز این شهر از اهمیت فراوانی برخوردار بود.

اما در قرن 16 میلادی، اسوان تا حد زیادی از رونق افتاد. دلیل اصلی این امر، عدم توجه حکومت های آن زمان به این منطقه بود.

اسوان تا اواخر قرن 19 میلادی، روستای کوچکی بیش نبود. اما با آغاز پروژه ساخت سد اسوان در دهه 1890، این شهر مجدداً اهمیت یافت. ساخت سد موجب شد تا اسوان دوباره به یکی از مراکز مهم تجاری و اقتصادی مصر تبدیل شود.

امروزه اسوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در مصر است و سالانه هزاران نفر از سراسر جهان به این شهر زیبا سفر می کنند.

آب و هوا

آب و هوای اسوان بسیار گرم و خشک است. دمای هوا در تابستان های اسوان به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد. البته در شب ها دما کمی پایین می آید.

زمستان های اسوان نیز نسبتاً گرم هستند و دمای هوا به ندرت از 20 درجه سانتی گراد پایین تر می رود. بارش باران در اسوان بسیار اندک است و در بیشتر ماه های سال هیچ بارشی ثبت نمی شود.

به دلیل آب و هوای گرم و خشک، بهتر است سفر خود به اسوان را برای ماه های پاییز و زمستان برنامه ریزی کنید. البته در تابستان هم می توانید از اسوان دیدن کنید، اما باید آمادگی لازم برای گرمای شدید هوا را داشته باشید.

جاذبه های گردشگری

اسوان دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و متنوعی است که می تواند گزینه ی ایده آلی برای سفر باشد. در ادامه به معرفی جاذبه های اصلی گردشگری در اسوان می پردازیم:

سد اسوان

شاید مهم ترین جاذبه گردشگری اسوان، سد معروف آن باشد که در سال 1902 ساخته شد. این سد یکی از بزرگ ترین سدهای جهان است که روی رود نیل واقع شده و منبع عظیم آبی محسوب می شود.

مناظر زیبای دریاچه پشت سد و آب شار قدرتمند آن، باعث شده تا این مکان به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در اسوان تبدیل شود. حتماً در سفرتان به اسوان از سد بازدید کنید و لحظاتی در کنار آن بگذرانید.

معابد باستانی

اسوان دارای تعداد زیادی معبد باستانی است که به دوران پادشاهی مصر بازمی گردد. معروف ترین این معابد عبارتند از:

  • معبد فیله: این معبد در جزیره فیله واقع شده و به ایزیس، الهه عشق و زیبایی مصر باستان اختصاص دارد. قدمت آن به 600 سال قبل از میلاد می رسد.
  • معبد کنوم: واقع در جزیره کنوم که به خدای زیرزمینی اوزیریس اختصاص دارد. این معبد در دوران پادشاهی بطلمیوس دوم ساخته شده است.
  • معبد ادفو: معبدی باستانی که در کرانه غربی رود نیل قرار دارد و به الهه حاتور اختصاص دارد.

دیدن این معابد و آشنایی با معماری آنها می تواند تجربه بسیار جالبی باشد.

بازارهای سنتی

اسوان دارای بازارهای سنتی و قدیمی بسیار زیبایی است که حتماً باید در برنامه ی سفرتان قرار دهید.

معروف ترین بازار اسوان، بازار الصاغه است که در آن می توانید صنایع دستی و سوغاتی های محلی زیادی پیدا کنید. همچنین از بازارهای مارینا و شارع المدارس نیز دیدن کنید.

جولان در این بازارها و خرید سوغاتی، می تواند تجربه ای فراموش نشدنی برایتان باشد.

موزه نوبه

این موزه در جزیره الفنتین واقع شده و به معرفی فرهنگ و هنر مردم نوبه می پردازد. در این موزه می توانید با صنایع دستی، لباس های سنتی، جواهرات و آداب و رسوم مردم نوبه آشنا شوید.

رود نیل

رودخانه نیل یکی از نمادهای اصلی مصر به شمار می رود و در اسوان نیز جریان دارد. شنا کردن و قایق رانی در این رودخانه تاریخی، می تواند تجربه ای عالی باشد. همچنین گشت و گذار در کرانه های زیبای نیل را از دست ندهید.

مناظر طبیعی

مناظر طبیعی زیبایی در اطراف اسوان وجود دارد که حتماً باید از آنها دیدن کنید. از جمله این مناظر طبیعی می توان به بیابان های وسیع، تپه ماسه ای صحرای غربی، دره طلائی، و کوه های سرخ اشاره کرد. سفر به این مناطق و قدم زدن در بیابان های بکر اسوان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، اسوان دارای پارک ها و باغ های زیبایی نیز هست که می توانند نقاطی دیدنی برای گردشگران باشند. پارک النباتات و باغ گیاه شناسی از جمله این مکان ها هستند.

همچنین جزایر متعددی در رود نیل واقع شده اند که با قایق می توان به آنها سفر کرد. جزایر الفنتین، کنوم و فیله از محبوب ترین این جزایر محسوب می شوند.

در کنار دیدن جاذبه های گردشگری، حتما از غذاها و شیرینی های محلی اسوان نیز امتحان کنید. فلافل، کوشاری، کباب و حلوا شنا میوه ای از خوشمزه ترین غذاهای اسوان هستند.

در مجموع، اسوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در مصر است که توصیه می شود حتماً در برنامه ی سفرتان به این کشور قرار دهید. فرهنگ غنی، طبیعت بکر، آثار تاریخی و مردم مهمان نواز، اسوان را به مقصدی ایده آل برای تعطیلات تبدیل کرده است. امیدواریم این مقاله بتواند راهنمای مفیدی برای سفر شما به اسوان باشد.

انتشار: 6 اسفند 1402 بروزرسانی: 6 اسفند 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1810

به "همه چیز درباره اسوان مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اسوان مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید